Jekodesign website en boek opmaak

SEO

 

Wat is SEO?

 

Search engine optimalisation. Met andere woorden gevonden worden in de zoekmachines, waarvan Google de belangrijkste is. De zoekmachines hebben hun eigen klanten, de bezoeker! Het doel van de zoekmachine is dat u ze gebruikt om iets te vinden wat u zoekt. Logisch toch? De zoekmachine wil graag dat u terug komt als klant, want dan ziet u vaker hun advertenties, Dus als ze u goed bedienen komt u terug als zoeker. Google is veruit de meest gebruikte zoekmachine en dus ook de belangrijkste. Hoe Google selecteerd heet een algoritme, een soort robot. De werking van de robot is niet helemaal bekend. Maar hier leest u meer over SEO bij Google 

Hoe wordt mijn website weergeven in de zoekmachine?

 
Google wil graag dat u vindt wat u zocht. Maar hoe wij de zoekmachine zo goed van u zocht?seo
Er zijn een aantal belangrijke criteria die best logisch zijn:
  1. Uw website heeft een duidelijk onderwerp en de tekst gaat ook over dat onderwerp
  2. De tekst is uitgebreid heeft meer dan 600 woorden per onderwerp
  3. De website is uniek, u heeft de tekst niet gekopieerd van andere websites
  4. Het onderwerp wat wordt beschreven wordt op een logische leesbare manier gestructureerd
  5. De website maakt deel uit van het internet en heeft daarom verwijzingen naar andere onderwerpen die er mee te maken hebben. (links)
  6. Het onderwerp heeft een doelgroep, die duidelijk wordt aan de hand van de deelname in het netwerk. Met andere woorden het gedrag en de specificaties van uw bezoekers. Een duidelijk voorbeeld hiervan is de geografische omgeving van de computer die gebruikt wordt door de bezoeker versus de geografische ligging van uw bedrijf waar de website over gaat.
  7. Verder beoordeelt Google de positie in de zoekmachine aan de hand van populariteit. 
Voldoet u website aan bovenstaande dan is de kans groot dat u wordt opgenomen in de zoekmachines en dus wordt weergeven.
 

Zonder SEO toch hoog in Google

 

Een nieuwe website of een website die niet zo goed kan voldoen aan de criteria kan toch hoog worden gevonden in Google. Dit kan door middel van een betaalde plaats. De Adverts in Google. Voor adverts in Google maakt u een account aan bij Google en maakt u een zogeheten campagne aan. Hier bepaald u hoe uw advertentie eruit ziet, wie uw doelgroep is, waar u de advertentie wilt tonen en wat uw budget is. De kosten zijn afhankelijk van het aantal verwijzingen naar uw website en van het onderwerp. Een populair onderwerp is duurder dan een minder populair onderwerp.

Mijn ervaring is dat een goede campagne algauw tussen 300 en de 750 euro per maand kost. 

In Google is een apart deel “shopping” en geforceerd reklame maken hierin is al snel interessant voor een webwinkel.

Een goede opbouw van de SEO

  1. in de structuur van de website
  2. inkomende links creeren, websites die naar uw website linken
  3. interessant maken voor de lezer, bijvoorbeeld door een blog of een dynamische inhoud

Levert dus al snel geld op.

Wil ik veel bezoekers op mijn website?

 
Of u veel bezoekers op uw website wilt,  hangt af van uw doel van de website. Is uw doel een algemene naamsbekendheid te creëren dan is uw antwoord ja!, maar als u iets wilt verkopen dan wilt u vooral bezoekers die wat gaan kopen is uw antwoord misschien wel nee! 
Ik denk dat het in heel veel gevallen vooral belangrijk is dat u veel klanten krijgt, geen bezoekers.  Het maken van klanten uit bezoekers noemen we conversie. Dus…
  1. gevonden worden en bezoekers op de website
  2. bezoekers worden klanten en kopen uw product
Uw website moet hierin voorzien. Zodra de bezoeker een klant wil worden dan moet dan dus mogelijk zijn. Onmiddelijk , gemakkelijk en tevreden. Alsof u zelf in de winkel staat en zegt: “waar mag ik u mee helpen?” en “deze maar doen dan? inpakken?”

U wilt ook niet alleen maar kijkers, maar ook kopers. Deze extra heeft ook invloed op de SEO. Namelijk over de vraag wie is mijn doelgroep, wie wil ik laten kijken, waar richt ik mij op? Hoe beter de informatie is afgestemd hoe minder bezoekers en hoe meer kopers. 

Een voorbeeld:

U heeft een hobbywinkel in Venlo. Ter ondersteuning heeft u website om potentiële klanten naar uw winkel te laten komen. U wilt dat mensen in Google zoeken en u vinden en daarna naar uw winkel rijden. U heeft dus niets aan mensen die in Groningen wonen, want die rijden niet even naar uw winkel. Daarom profileert u uw winkel in Venlo en 20 km er omheen. Minder bezoekers, meer specifiek.

SEO met Jekodesign

 
Begint het al een beetje duidelijk te worden? of komt er toch meer bij kijken dan u dacht? 
Ik ga samen met u de structuur van de website opzetten. Zo gaan we met de antwoorden op vragen als: “wie is uw klant” en “waar woont die dan?” aan de slag. U heeft de informatie deels in uw hoofd, deels op papier, deels is informatie beschikbaar op het internet en samen maken we er een leuke website van.
 

Sociaal netwerk

 
Facebook, twitter, printerest, enz kunnen bijdragen tot een betere vindbaarheid van uw website en betere verkoopresultaten. Lees meer hier over.
SEO
admin

Google zoekmachine

Om hoog in Google te komen moeten we eerst begrijpen hoe Google werkt. In het artikel wat is seo? lees je wat SEO is, maar 

Lees verder »
wat is SEO
SEO
admin

Wat is SEO

Wat betekent SEO en waarom heb ik dat nodig. SEO is een proces om je website vindbaar te maken op het internet

Lees verder »